torsdag 17 december 2009

luciakandidater

LUCIA
Det har det varit även hos oss
och på förskolan även det traditionsenliga luciafirandet.

Lite rörliga bilder MED ljud kan avnjutas både här och där
(Lillasyster M's ljuskrona är den som syns längst till vänster i bild)

Själv tänkte jag bjuda på en bildserie
som kom till i ett tappert försök
att fånga kompisarna Lillasyster M och A
på gemensam bild.

Kommentarer är nog överflödiga...
se och njut :)











Och detta, kära vänner,
var alla bilder jag tog.

Jag upprepar:
A L L A
bilder jag tog.

** ** ** ** **
När vi skulle gå hem från förskolan var Lillasyster M ledsen och när jag frågade varför sa hon att hon var ledsen för att det var sista gången hon skulle få gå luciatåg på förskolan.

Nästa gång är det ju på skolan de är...

Så det var en trött och lite ledsen 5,5åring som gick hem den dagen.

~~¤¤**¤¤~~

Inga kommentarer: