söndag 25 mars 2012

nyckelgömma?

Idag när Em och jag var på affären tappade jag min nyckelknippa.
Den hade hängt på kundvagnen, i låset.
Vi letade genom hela affären
men utan resultat.

Sen när vi packat i bilen och återställt vagnen
såg Em nåt som låg under snön där bredvid.

Och det var ju den!
:)

Om ni ser på avtrycket som blev
kan ni då gissa vad jag har för figur på min nyckelknippa?


S
V
A
R
E
T




K
O
M
M
E
R




L
Ä
N
G
R
E



N
E
R




m
e
n



t
j
u
v
k
i
k
a



inte!



F
Ö
R
S
Ö
K




gissa!



H
A
R



D
U



K
O
M
M
I
T







D
E
T




??

|
|
|
\  /
\/

*
*
*

S   V   A   R:

~~¤¤**¤¤~~

1 kommentar:

Rullstolsmorsan Marie sa...

Aha... men gillade inte du delfiner, för visst är det där en pingvin, fast du gillar ju Pingu så... eller var det bara förr? Jag trodde faktiskt att det var en påskkärring med bred hatt som satt på en kvast som man itne såg så noga. Har jag för livlig fantasi?
Fast har man en pappa som haft ett företag som hade namnet Idepennan så... ;-) fantasi har jag INTE brist på. Måste vara världens barnsligaste 42-åring... fast å andra sidan har jag Astrid Lindgren... ;-)