lördag 18 oktober 2008

kattbestämmanden

Ok... om nån funderar på vad katterna gör som möjligvis kan vara tecken på makt i familjen så måste jag berätta om vad som hände när vi skulle beställa en fiolspelbok (faktiskt med lokal anknytning) till äldsta dottern.

Jag satt med den bärbara datorn i knät, i soffan, och surfade runt för att hitta billigaste webshoppen (fastnade för bokus.com - fraktfritt... alltid trevligt).

Innan jag klickade på bekräfta tänkte jag ringa flickornas pappa och dubbelkolla så att inte han råkat köpa boken innan. Mitt i samtalet tyckte äldsta katten (filosofen S.) att det fick vara nog och tog saken i egna tassar...

Han gick helt sonika rakt över datorn, och vips så var beställningen bekräftad och klar!

Så kan det gå.
(och som tur var hade pappan inte köpt nån annan spelbok)

Och dottern är mäkta nöjd, och lite stolt, över att det faktiskt är katten som beställt hennes spelbok :)


Inga kommentarer: