söndag 5 juli 2009

kärleksbrev

Idag när jag kom hem kom Lillasyster M fram till mig och sa att hon var lite ledsen.

Jag undrade såklart varför hon var det (tänkte i mitt stilla sinne att hon och Storasyster nog hade bråkat igen...)

Ack så fel jag hade.
"Jag är ledsen... jag är lite ledsen för att jag är så kär i Neo... och nu var det så länge sedan jag träffade honom för vi har ju sommarlov nu..."

(jo, för er som är uppmärksamma så är det samma kärlek)

Lite senare kom hon ner med en lapp som hon ska posta till Neo.
Det är nog det mest underbara jag sett... Se och läs.
För er som kanske inte är så bevandrade i en femårings skriftspråk så kommer en översättning längre ner. Men försök klura lite först :)


























Säkert att du klurat klart?

För nu kommer svaret.

Om du börjar läsa där det står "NEO" så står det på raden under:
JA (jag)
HLSKAR (älskar)
DEJ (dig) -
JA (jag)
VIL (vill)
KÅMA (komma, med radbyte efter "k")
TIL (till)
DEJ (dig)

Kolla sen längst upp i vänstra hörnet, ordet som börjar med H.
Där står:
HLSNIN (hälsning)
MATIL (nästan hela Matilda)

Sen tar ju raden slut, så då hoppar det allra längst upp, det står
DAP
(dvs slutet på Matilda, och så P som början på efternamnet.)

(Och jo, hon har skrivit helt på egen hand)

♥Tänk om man kunde skriva sånna kärleksbrev

~~¤¤**¤¤~~

1 kommentar:

Terése sa...

Fiiint!

Jag kunde tolka. jag expert på att tolka ; ).

A och jag träffade honom på Norrstrand nu i veckan, han hade vuxit minst en dec!