lördag 25 juli 2009

leka turist, del 2 + MC-huligan

Min skånebesökare visade sig vara en riktig MC-huligan (dvs han transporterade sig upp hit på nåt tvåhjuligt vidunder) och det blev såklart väldigt intressant för barnen att hitta nåt sånt i mitt garage
(jo, tvåhjuliga saker får plats där, men där går nog gränsen... tydligen)

Även jag vågade mig på att leka huligan :)

Inte för att jag vet hur mycket huligan det ligger i nåt som lyder då man säger 'hoppla hoppla', men jaja... fram kom vi...
... och färden gick till Storforsen!
Vi hann möta några regnskurar efter vägen men väl framme blev det fint väder.

Här syns hotellet längst ner i forsen, och så regnbågen som framkallas av allt vatten. Undrar var skatten är??
Såg ju såklart en massa turister som försökte fånga forsen på bild :)
(själv LEKER jag ju bara turist, och det räknas inte. Väl?)
Otroligt vackert är det där vid forsen...
Här är samma sten som ovan, sett lite mer ovanifrån.
Här passerar mycket vatten varje dag... nu är det ju ändå inget högtryck alls, det är säkert hur coolt som helst då snösmältningen är i full gång på våren. Om inte förr, så då måste jag åka dit igen.
Längre upp vid forsen orkade inte alla träd vara med längre...
En härlig dag.
Ganska många mil på MC - vilket var premiär för min del.
Ska erkänna att det funkade hur bra som helst, jag hade inte hjärtat i halsgropen, jag var inte livrädd... kunde till och med slappna av och känna alla sommarens dofter som man faktiskt missar då man sitter i en bil.

Så, summa summarum - leka turist behöver inte alltid vara trist!
~~¤¤**¤¤~~

Inga kommentarer: